Tuesday, May 1, 2012

5/1/2012 - The Experiment 2.0 Day 25

Hello all. My Spirits and Energy levels increasing.

Another great day of resting and healing. I am slowly, but surly starting to feel like my old self. I am oh so eager to get back to a normal life. Normal life? Did I just say that? HA! Well as normal as my life can be. lol!!!

I have been doing some preparations for the "Tell All" event that will occur soon. I just hope everyone has an open mind about ................... Well I think you get the picture. Right?



One thing about the "Tell All" event. I will explain what I did and pretty much why I did it. This will be my personal experience. All I know is if you follow the plan exactly and don't have any particular health issues that may interfere ........ like what I don't really know although it seems like my recent health issues seem to interfere. I may have had excess water weight from all the swelling. I really don't know or care at this point. I just want to move forward.

I am so looking forward for my Spiritual Retreat at the end of the month. I should be in good shape by then God willing. It will be right on time. I believe we all can use a refreshment in Body, Mind and Spirit. The way we go about it may be different, but I feel that each component is very important for balance in life.

Any songs Dave? Wowsers I am glad you asked. HA!!! Hhmm ........ song of the day ...... let me see.... what could it be.... I think I know or do I?


"Ain't No Mountain High Enough"-MARVIN GAYE & TAMMI TERRELL


Listen Baby...

Ain't no mountain high
Ain't no valley low
Ain't no river wide enough baby

If you need me call me
no matter where you are
no matter how far (don't worry baby)
just call my name
I'll be there in a hurry
you don't have to worry



chorus:
'Cause baby there
Ain't no mountain high enough
Ain't no valley low enough
Ain't no river wide enough
To keep me from getting to you babe

YouTube Link
http://www.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg



Hey I am just feeling it if you know what I mean. Do ya? Well alright then. He I gotta tellya that I just can't wait to get back in the groove of things and hopefully it will sooner than later.

Today's top news headlines:


Results thus far:

(Please let me know if I mess up on my math below, I might add or subtract incorrectly)

Day 1 = (0) 0.0 lbs
Day 2 = (-)  0.2 lbs = loss   0.2 lbs
Day 3 = (+) 2.0 lbs =  gain  1.8 lbs
Day 4 = (-) 1.2 lbs  = gain   0.6 lbs
Day 5  = (-) 1.0 lbs = loss   0.4 lbs (bonus time)
Day 6 =  (-) 1.2 lbs = loss   1.6 lbs (it's only going to get better)
Day 7 =  (-) 1.6 lbs = loss   3.2 lbs (twice as nice)
Day 8  =  (-) 1.0 lbs = loss  4.2 lbs (I'll take it)
Day 9  =  (-) 1.0 lbs =  loss 5.2 lbs (just a pound? oh well)
Day 10 = (-) 0.6 lbs = loss  5.8 lbs (only half a lb? I give up lol)
Day 11 = (-) 1.0 lbs = loss  6.8 lbs (give me more)
Day 12 = (-) 1.0 lbs = loss  7.8 lbs (I said GIVE ME MORE)
Day 13 = (-) 1.0 lbs = loss 8.8 lbs (someone is not listening to me)
Day 14 = (-) 1.0 lbs = loss 9.8 lbs (OK mouth shut)
Day 15 = (-) 1.0 lbs = loss 10.8 lbs (I know, I know)
Day 16 = (-+)  0 lbs = loss 10.8 lbs ( just don't know)
Day 17 = (-)  0.2lbs  = loss 11 lbs (good grief)
Day 18 = (-+) 0 lbs = loss 11 lbs (Think Positive)
Day 19 = (+)   1 lb =  loss 10 lbs (what a bummer)
Day 20 = (-+) 0 lbs = loss 10 lbs (OK)
Day 21 = (-) 1.2 lbs = loss 11.2 lbs (Confused? I am)
Day 22 = (-) 1.6 lbs = loss 12. 8 lbs (Huh?)
Day 23 = (-) 1.0 lbs = loss 13.8 lbs (back on track)
Day 24 = (-) 0.8 lbs = loss 14.6 lbs (not a peep)
Day 25 = (-) 1.0 lbs = loss 15.6 lbs (nice)



Now that's what I am talking about!!! The last five (5) days have had an average of over a pound a day. Let me tell you good folks I really believe this is on the lower end. I do feel that I could lose even more and we will find out when I go on my second round of The Experiment for another thirty (30) days after this one is finished. Hey I am optimistic, but I can only report what actually happens. So there it is my Friends and Family.


Have a Healthy Day my Friends and Family. I will hold Steady, I will hold Fast and I will Win the Day! Fight the Good Fight!!! This Diet is: That Easy, That Simple. You will see.

Today's Menu: Black Coffee, H20, Seltzer Water, Smoked Turkey with a little Mayo and Dill Weed and Smoked Chicken with a little spicy Mustard and Mayo mix.


Sky's the LIMIT

Cheers,

Dave

4 comments:

  1. You are loosing 1 lb per day… 1 lb PER Day… 1 LB PER DAY!!! I am under shock…

    And this with a "variation" of a ZC diet which is already "minimalistic" diet…

    We are lucky you health problems are getting better… it give me some hope some day I will learn what your experiment is all about!!!!!

    Pro(ZC)ac

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Pro(ZC)ac and thanks. I am as shocked as you my Friend. Well the tell all will be soon, just keep in mind that this diet is that easy and that simple. You will see. So I hope folks don't expect some complicated deal. HA! BTW sorry about the posting issues. Blogger has its own mind sometimes.

      Cheers,

      Dave

      Delete
  2. you are back in the groove of things dave.

    Sara

    ReplyDelete
  3. Hi Sara, are you calling me Groovy? HA!

    Cheers,

    Dave

    ReplyDelete

PLEASE COMMENT IN THE MOST RECENT POST SO YOUR COMMENT IS NOT MISSED.

This site is dedicated to the Zero Carb Way of Eating. This is a peaceful community of like minded folks. Please do not use this blog as a platform to voice your opinions against our beliefs or promote non-related subjects.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...